Saturday 1 January 2011

Selamat Tahun Baru Masihi


Selamat tahun baru Masihi 2011. Sekejab saja melepasi 2010. InsyaAllah dengan harapan tahun ini akan lebih baik dari tahun lepas. Ada banyak azam yang nak dilaksanakan tapi azam/harapan yang paling besar ialah semuga dapat balik semula ke Seberang Perai. InsyaAllah. Akan memulakan ayat yang lebih baik dalam blog.

2010 menyaksikan
1. Aiman masuk sekolah menengah
2. Aliah habis SPM dan masuk politeknik
3. Abang masuk tahun 2 kolej kesihatan bersekutu
4. Babah bertukar ke Klang
5. Aku bertukar ke HPP

Tahun ni juga aku kemalangan yang menyebabkan keretaku menjadi allahyarham dan dapat rezeki kereta baru. Beli sebiji kereta untuk abang tapi akhirnya aku yang pandu. Duit tak boleh simpan macam dulu sebab aku terpaksa simpan untuk minyak, tambang feri dan makan. Tiada duit tambahan dah sebab tiada lagi kerja lebih masa. Keluarkan banyak duit untuk bayar deposit kereta baru dan tak taulah boleh simpan balik sebanyak itu atau tidak dan satu azam lagi tahun ni nak simpan sekurang-kurangnya 10% pendapatan setiap bulan. Mesti. Niat hati tahun akan datang nak ke Mekah. Aku mesti kuatkan azam juga nak simpan untuk kami berdua. Babah dah banyak habiskan duit untuk benda lain jadi menjadi kewajiban aku pula untuk simpan duit untuk tambang kami berdua nanti.
Banyak lagi benda yang aku nak kena selesaikan tahun ni. Banyak perncangan dalam otak. Bukannya azam tahun baru tapi azam bertahun-tahun. Update blog setiap hari pun salah satu azam juga tapi tak pernah berjaya sebab aku kadang-kadang kehilangan ilham dan rasa macam tak ada apa benda nak tulis.

Akhirul kalam- Selamat tahun baru.

No comments: