Tuesday 28 December 2010

Tandas



Aku kerja ditingkat satu dan tingkat satu ni ada macam-macam klinik. Sudah tentu la pesakitnya pun ramai dan macam-macam. Kebanyakan apek dan anya yang tak berapa sihat. Ada juga geng pakcik ngan makcik tapi tau saja lah populasi  di Pulau Pinang ni, sapa yang ramai. Setiap hari klinik berjalan macam biasa.


Mimpi la nak dapat tandas macam ni, dah bagus sangat dah.(sumber apek google)

Masalahnya ialah aku ni dah jadi pengkomplen tetap tandas kat tingkat satu ni. Flush tak jalan, toilet tersumbat, longkang depan toilet tersumbat, penyangkut toilet patah, kotak letak tisu runtuh dan segala-galanya tentang tandas.

Masalahnya lagi ialah dah guna tak reti nak jaga. Bukan susah pun. Lepas saja guna, flush, kalau agak-agak kasut kotor dan akan mengotorkan lanatai tandas yang berair, halakan paip kat tempat kotor tu, biar air masuk kedalam longkang. Kalau flush janganlah tarik tombol flush tu macam raksaksa hingga rosak. Kalau tak ada air dalam bekas flush tu, sembur saja dengan air paip atau tunggu sekejab untuk air diisi semula, kemudian flush.

Hari tu aku sound baik punya kat sorang perempuan yang pakai baju bukan main cantik. nampak memang sangat profesional tapi masuk toilet tak flush. Aku pula jadi tukang flush dan cuci toilet yang dia guna sebab lepas dia, aku yang masuk.Pengotor.

Hari ni aku jumpa dia lagi. Elok dia keluar dari toilet, dia jumpa aku kat depan pintu. Buat U turn, dia masuk semula dalam tandas sebab dia flush tak habis dan aku nampak. Mungkin dia takut aku akan sound lagi sebab masa tu ramai orang tengah tunggu giliran. Tapi sebab dia masuk balik dalam tandas tu, aku guna tandas lain.

Aku cerita kat kawan-kawan peristiwa tu. Rupa-rupanya perempuan tu doktor pakar kat salah satu klinik kami ni. Wah, sorang doktor pakar dengan very the profesionalnya punya sikap macam tu dengan penggunaan tandas. Ini buat modal untuk aku nak sound lebih baik nanti. Dia ingat lepas dia b.....k ada maid dia nak cuci tandas untuk dia. Banyak cantik...Memang la tipa tempat ada cleaner tapi please la hormati juga cleaner tu. Kesian mereka walaupun mereka dibayar untuk buat kerja macam tu. Mana-mana yang boleh kita buat, kita buat la. Bayangkan jika yang bekerja tu ibubapa kita.

Haish, tak tau la sikap manusia ni. Aku memang paling pantang dengan tandas kotor. Pengotor.

No comments: