Wednesday 27 October 2010

Terasa

Semalam pagi memang tak banyak kerja nak dibuat. Kawan-kawan kat CC tu pun ramai yang tak ada. Ada yang pergi kursus dan ada yang pergi terima anugerah. Kami bertiga saja secara rasminya.

Kat lab tu sebenarnya aku pun tak tau apa fungsi aku. Sebagai apa? Kerja aku rasanya diambik orang lain dan aku lakukan serpihan saja. Tapi semalam petang masa nak balik, ada sales representative datang tengok mesin. Aku ingat hari tu aku punya pegawai nak HSS buat service tapi entah sebab kesebokan apa, aku jadi lupa dan semalam dia macam nak marah aku. Memang itu kerja aku tapi banyak kerja aku dia yang pegang, jadi aku pun tak tau apa sebenarnya kerja aku dan aku jadi lalai. Aku memang bersalah sangat dalam hal ni.

Dalam fail meja, wah berderet jadual tugas aku tapi yang sebenarnya aku buat cuma 2 atau 3 saja.Lain-lainnya diambil oleh pegawai aku atau staff yang lain. Bila aku lupa, aku lah yang kena tapi kalau masa benda tu sebenar aku yang patut ambik bahagian, boleh dengan senang hati saja orang lain yang buat.

Kadang-kadang aku terasa hati juga tapi ambik saja sebagai cabaran hidup. Macam mana kita nak survive dalam keadaan macam tu.Benda tu sebenarnya perkara ulangan dalam hidup aku.

Malam ni aku tidur pun tak berapa nak senang. Nasib baik ada tempat ni, boleh juga aku luahkan rasa hati kat sini. InsyaAllah, aku kena ingat, esok pagi-pagi aku kena selesaikan perkara ni.

2 comments:

Pnut said...

sabarlah kak,
dugaan dalam kerja ni memang selalu ada...
saya pun dpt boss baru, tegas kemain...
apa kita buat kena update selalu...

Hayati said...

Terimakasih pnut. Hari ni kak yati awal-awal lagi dah buat benda tu tapi bla tgk dalam buku komplen, awal lagi dah ada. Mungkin angin dia tak berapa baik kot. Tak apa lah, hari ni dia pun dah ok. Yang penting, kak yati dah selesaikan semuanya.