Tuesday 7 September 2010

Biskut Raya

Hari ni aku teruskan projek kuih raya yang aku mula sikit-sikit sejak dari minggu lepas lagi. Hari tu relax la sebab rasa macam jauh lagi nak raya tapi hari ni tinggal 2 hari saja lagi. tak sempat, tak sempat. Esok nak buat kek pula. Lusa nak buat rendang, ketupat, serunding, kuah kacang dan macam-macam lagi. Kena buat juga nak bawa balik kat rumah MIL. Kesian dia sebab dia dah tak larat. Siapa lagi dia nak harapkan.


Hari ni aku buat tat nenas gulung dan almond london. AL tu belum salut coklat lagi. Simpan dulu. Letih dah dok mengadap oven, lepas tu siang ikan, udang, sotong nak masak petang ni. Tak larat, rehat sekejab. Malam ni kot aku nak salut dia.


Semalam, babah dan anak-anak dia keluar beli baju raya. Tinggal bibik Yati kat rumah sorang-sorang maka bibik yati pun membakar kuih sorang-sorang. Semalam buat biskut badam rangup dan biskut gajus. Oleh sebab kali ni aku buat cuma satu adunan, terpaksa la aku hadkan bila depa nak makan. Aku sembunyi dalam almari. Bukan apa, kalau biar macam tu sebalang tu anak beranak makan habis. Makcik letih la nak buat lagi. Bukan tak bagi makan, makan la berpada-pada. Tau la mama buat kueh sedap pun tapi agak-agak la bila makan tu.he he he....kan bah kan...Sayang babah. Jangan marah...
Malam ni nak buat cornflake madu pula. Sudah pasti 3/4 balang akan selesai sebab semua akan mengadap. Sekali saja aku buat. Kalau habis nanti, habis lah. Tak larat nak buat lagi dah. Maka anak-anak dan suami kesayanganku, kesian la kat mama ya....

No comments: