Wednesday 8 September 2010

28 Ramadan

Sebok-sebok semalam babah bawa balik ikan besar la pula minta aku bakar untuk berbuka puasa. Idea dia bagi, macam mana nak buat. Benda yang tak pernah aku terfikir pun. Dia selalu makan kat kedai ikan bakar jadi dia tau macam mana nak buat dengan ikan tu. Bahan-bahannya aku sediakan dan idea membakar dia yang cadangkan. Cantik juga idea dia. Sedap ikan tu bila dah letak bahan-bahan tu semua.

Aliah pula nak makan mee kungfu. Aku mula masak pun dah pukul 6 petang. Segala nak buat time tu tapi Alhamdulillah, sempat semuanya.

Semalam aku sempat menyiapkan biskut tat gulung dan almond london. Malam pula aku buat cornflake madu dan buat ciskek untuk Ekin. Cadangnya dan buat hari ni tapi abang bagi tau hari ni Ekin kerja sampai 2 petang saja. Jadi dengan gigihnya aku mengerah abang dan babah pergi cari biskut oreo dan strawberry. Jadi lah juga ciskek ku itu. Selesai semua dalam pukul 12 lebih dah.

Mengantuk sangat tapi nak kena kemas dulu sebab nanti bangun sahur nak masak lagi. Entah pukul berapa aku tidur malam tadi pun tak tau tapi yang pastinya masa bangun sahur sangatlah pedihnya mataku nak celik.
Pagi ni belum mula apa-apa lagi dan sekejab lagi nak keluar menyelesaikan beberapa perkara. Anak-anak dan babah ada juga shopping raya tapi aku belum lagi dan rasanya tak ada dah sebab memang tak ada apa benda pun nak dibeli. Cuma seronok bila tengok orang shopping dan aku pun nak tumpang sebok walaupun cuma beli belah tingkap. hahahaha....

No comments: