Saturday 31 July 2010

31/7/2010

Hari ni keluar dengan babah bayar bil dan selesaikan kerja-kerja yang boleh diselesaikan dan Alhamdulillah, semua dah selesai. Bil-bil dah habis bayar tapi yang terkilannya dah la aku nak jimat duit sikit bulan ni sebab nak beli bahan-bahan nak buat kuih, babah pula bayar terlebih duit kereta. Kata dia sebab aku bagi lebih. Mana aku tau duit aku bagi tu terlebih tapi dia ingaat memang aku nak bayar lebih. Aduhai babah, terlebih sudah...Memang la duit tu akan masuk bil bayar kereta tapi uwa...aku nak guna la.Tak pa, nanti aku pau duit dia balik. Hahaha...jahat...



Minggu lepas kak Jah order ciskek ni kat aku. Saja la letak strawberri bagi banyak sikit , baru nampak mengancam.Dia sebenarnya order nak bagi sepupu dia makan tapi sebab tak sampai hati nak biar budak-budak klinik ni tengok saja, dia pi jamu depa la pula. Kesian pula aku kat dia. Kak jah ni salah sorang staff klinik dada yang baik sangat, tak berkira langsung, baik tenaga, wang ringgit maupun makanan. Respek sangat kat dia sebab gajinya bukanlah banyak tapi rezeki dia sentiasa murah. Agaknya itulah berkat orang yang ikhlas dan murah hati. Rezeki dia lebih banyak dari orang yang gaji banyak.Tiap-tiap hari jamu orang makan. Selama 9 bulan dah aku kat sini, tak pernah sekalipun dia gagal bawa sarapan pagi kat kami walaupun dia tak makan. Terimakasih kak Jah.

2 comments:

Rozy said...

salam kak yatie,

kak yatie nak wat kuih apa nanti?
raya ni rozy pi bertandang ya...

Hayati said...

kyati masak atas permintaan. Anak-anak, suami dan kawan-kawan. nak ciskek ke?