Saturday 23 January 2010

Sabtu

Hari ni ada 2 jemputan kawen. Aku dah janji dengan Yan nak ke rumah dia, so aku kenalah tunaikan janji. Pergi dengan babah, Aliah dan Aiman. Abang tak nak ikut sebab dia ada plan lain.Tapi lupa pulak nak ambik gambar kat rumah dia.

Lepas habis makan kat rumah dia, kami terus ke kampung kastam Prai. Kenduri dekat rumah staff babah. Sempat la ambik gambar makanan yang aku makan saja la. Jumpa kawan-kawan kat situ, sembang saja yang lebih.

Sedap lauk rendang dia. Aku ambik rendang daging dan ayam berempah. Lepas tu babah ambik soto dan bubur kacang. Kenduri sekarang dah tak macam dulu. Dulu nasi minyak saja dengan lauk pauk tapi sekarang macam-macam ada.
Oops, silap. Ini bukan bihun sup kenduri tapi maggi mee dinner kami malam ni.
Lepas balik dari kenduri, kami ada lagi banyak agenda. Ambik game Aiman, beli novel,beli itu, beli ini, lepas tu baru balik. hujan lebat sangat. Babah dah risau kain baju yang dia sidai basah tapi bila balik kat tempat kami, jalan tak nampak pun bekas hujan. Tak hujan pun. Selamat kain babah.


Beberapa hari lepas, boring sebab dok tengok pemandangan yang sama saja masa pergi dan balik ikut bridge, aku saja ambik gambar.
Sekian cerita merapu aku hari ni. Terimakasih.

No comments: