Tuesday 26 January 2010

Hari Selasa ini

Pagi tadi aku bawa rendang dengan pulut dan nasi impit ke tempat kerja. Kami makan ramai-ramai termasuk aku tapi aku ambik dalam sesudu saja. Lepas tu pi meeting 2 1/2jam. Ya Allah, mengantuknya aku. Tiba-tiba bos tanya, betul tak Yati? Terkulat-kulat aku sebab aku dok menguap mengantuk, tak fokus langsung kat meeting tu. Nasib baik lepas sekejab tu boss beralih tanya kat sorang member lagi. Lega aku.

Esok ada latihan lagi. Kat HPP ni, seronok. Awal tahun saja dah berhari-hari kursus, CME, tak sempat bulan 2 dah capai target 7 hari kursus. Kat HSJ, jangan harap, setahun sehari pun tak dapat sebab aku kerja sorang. Yang tak tahannya kat sini, sat-sat meeting, sat-sat pangge incharge, aku ni sebenarnya bukan pandai pun benda-benda macam ni. Kadang-kadang apa depa kata pun aku tak tau, baru nak belajar. Terkulat-kulat juga. Nasib baik ada budak-budak tu, boleh juga aku belajar kat depa.

Balik petang, hujan turun dengan lebatnya. Jambatan jem gila. Eksiden lagi. Entah berapa lama tersekat, aku tertidur disebelah babah. Bila tengok jam masa aku tersedar tu, dah pukul 6 lebih. Kereta masih lagi tak lepas kawasan jambatan. Aliah dah called suruh ambik Aiman sebab hujan lebat, dia tak leh keluar dengan motor. Babah janji tapi nampaknya lepas jem kat jambatan, jem lagi selepas jambatan,jem lagi kat simpang nak ke Sg Dua. Ada satu lagi eksiden dalam hujan tu.
Lepas tu tersekat dengan kereta banyak. Masa tu dah 6.30 petang. Memang rasa tak sempat sampai nak ambik Aiman. Called lagi Aliah minta tolong dia pergi ambik Aiman juga. Tapi selepas tu, Alhamdulillah, jalan clear. Sempat ambik Aiman tapi kesian Aliah, dia dah tunggu depan sekolah dah. Hujan lak tu.

Balik rumah, terus saja panaskan makanan dan makan sebab Aiman dah lapar. Kadang-kadang kesebokan macam ni membuatkan ingin saja aku dok rumah, menjadi surirumahtangga sepenuh masa, berniaga ka dari rumah. Tapi kata babah, aku kena set dulu nak meniaga apa, apa plannya. Budget bulan-bulan banyak woo. Nak buat macam mana,kena kerja la juga.

No comments: