Saturday 2 January 2010

Catatan perjalanan 1

Pukul 4.15 pagi 26/12/09, kami (aku dan hubby) bertolak ke kuarters kastam, jalan baru untuk berkumpul disana. Pukul 5.15 pagi kami semua bertolak keairport Bayan Lepas. 26 orang semuanya. Ada yang pergi dengan pasangan dan ada yang berseorangan. Kami sampai di airport dalam pukul 5.45 pagi. Masuk waktu subuh, yang boleh bersolat, tunaikan solat subuh dulu sebelum flight kami bergerak dalam pukul 6.40 pagi ke KLIA.
Berkumpul check barang dan check orang. Berjumpa dengan Pengarah Urusan aka tokei kompeni Kembara Riadah kat sini. Siap pasing-pasing name tag untuk pengenalan dari tour Kembara Riadah.


Sebelum masuk dalam kapalterbang, kami berdua ambik breakfast dulu di Mc D. Aku sebenarnya tak leh makan benda berat pagi-pagi ni kalau kat luar sebab aku nak kena jumpa Mr. Tan, so aku cuba juga ambil sikit supaya perut tak kosong.

Dalam flight ke KLIA. Tu aku terlambat snap gambar pramugara cute. Dia dah beralih belakang, baru aku terhegeh-hegeh nak ambik gambar tapi budak tu memang comel.

Oleh sebab aku dapat seat tepi tingkap, dekat dengan sayap, ambik aja lah gambar apa yang ada. Pemandangan KL dari udara. Tak tau berapa tinggi.


Dah sampai KLIA dan tukar International flight pula. Flight kami berlepas dalam pukul 9.40 pagi waktu Malaysia.


Dalam flight MAS, masih lagi breakfast. Babah ambik nasi lemak dan aku ambik roti macam roti canai. Tapi aku tak berani makan sebab perut aku meragam sejak semalam. Bawa terus ke Ho Chi Minh city.
Sudah sampai ke ruang udara Ho Chi Minh city. Banyak kelihatan anak-anak sungai dan sungai Mekong yang besar tu.

Kapal terbang yang membawa kami dah menjejak tayar ke Ho Chi Minh city. Perut aku dah start meragam. Aku risau sangat-sangat sebab perut pun tak berapa sedap. Jadual pula very the padat. Ya tuhan, jangan la biar perut aku begini.

No comments: