Sunday 6 December 2009

Salam

Lama dah tak masuk sini. Entah, tiap-tiap hari pun online tapi blog sendiri tak terbuka. Macam tak ada mood pula.

Sejak Hari Raya Aidil Adha hari tu sehingga semalam macam-macam yang berlaku. Sejak hari pertama Aidil Adha, dok ulang alik ke kampung tengok ayah setiap hari. Ada masa saja, balik. Hari tu ayah terjatuh, retak pula jari dia. Tapi susah nak nasihat, tak mau dengar. Aku pun malas nak cakap apa, cuma bagi tau macam tu saja sebab dia punya alasan yang lebih kuat walaupun aku ada bagi tau keburukan kalau dia buka balutan tu. Tak yah la, dia tak akan dengar pun. Biar lah asalkan dia bahagia, kalau cakap pun nanti kecik hati pula.

Macam mana aku minta dia makan ubat diabetis dia ikut jadual dan ikut aturan dan bagaimana dia makan sesuka hati dia, macam tu lah bila dia sakit macam ni. Tak boleh nak cakap apa sebab dia lebih tahu. Susah aku nak cakap sebab dia dah hampir 80 tahun, masih kuat lagi, masih boleh memandu, hujan ke gelap ke semua dia boleh sedangkan aku yang setengah umur dia ni pun tak selesa memandu dalam keadaan macam tu. Tak boleh nak cakap apa. Asalkan dia bahagia.

Sekarang dah hampir sebulan aku di HPP. Seronok dengan susana kerja tapi jauh saja. Tuhan tak bagi semua untuk semua. Ada yang diberinya senang dan ada yang susah. Tak lah senang semua maupun susah semua. Apa pun aku bahagia dengan kerja sekarang. Nampaknya put on weight lagi la aku nanti.

No comments: