Monday 13 April 2009

Aiman demam

Aiman tak sihat. Hari ni aku temankan Aiman kat rumah. Semalam pergi jumpa doktor dengan babah. Masalahnya babah ni memang suka ambik mudah semua perkara hinggakan nama anak sendiri pun dia buat tak kisah. Pergi ambik ubat Aiman daftar atas nama Akmal. Aiman 12 tahun sedangkan Akmal 19 tahun. sudah tentu sukatan ubat berbeza. Hari ni tadi called doktor balik semula tanya tentang sukatan ubat. Sudah tentu ubat Aiman dose nya lebih rendah. Kalau ikut babah, makan aja lah ikut sukatan yang doktor bagi.

Semalam aku kerja lagi. Benda yang sama berlaku lagi kat sini. Baby umur 50 hari, datang dengan masalah demam, masih lagi disuruh ambik SBC sedangkan bilirubinnya dah OK. Sudah 2 kali aku melalui benda yang sama dalam masa tak samapa sebulan kot. Esok aku nak kena pergi bagitau incharge kat depan tu supaya jangan lagi perkara ni berlaku. Kesian baby. Kalau memang benda tu significant dengan test aku tak kisah sangat, tapi ini tak significant langsung.

No comments: