Sunday 22 February 2009

Makan-makan

Sepanjang minggu lepas, asyik ambik gambar makanan. Since diet sikit ni, bukan banyak pun, cuma tak makan nasi saja dan makan yang lain sikit-sikit (kononnya), masak tetap kena masak. So,inilah sebahagiannya sepanjang minggu lepas. Ada lagi tapi selalunya terlupa nak ambik gambar.

Cucur jagung yang huh... menipiskan iman nak diet. Makan juga. Musnah dietku.

Ni makan kat luar. Yong taufu. Sedap la kot. Kononnya nak kurangkan minyak.

Ni ketayap, buatan sendiri. banyak tu saja yang buat. Itu pun tak habis sebab aku tak makan.kalau aku makan, garenti habis punya.

Nasi goreng udang untuk Aiman dengan Aliah. Si kakak tu suka udang dan Aiman suka telur, jadi aku masukkan kedua-dua sekali.

Ni pula nasi lemak breakfast bila entah minggu lepas. Barangkali hari aku kerja siang hari cuti kot sebab selalunya bila aku kerja seharian hari cuti, aku akan masak berat siap-siap supaya tak kelaparan budak-budak tu nanti. Bukannya tak boleh beli tapi saja la aku masak siap-siap.




No comments: