Sunday 18 January 2009

Dah beberapa hari

Semalam, sepatutnya kerja, 8pagi-8 malam. Tapi bila bangun saja, kaki pula buat hal. Ankle aku jadi cramp pula. Tak boleh jalan, sakit sangat. Tak leh buat apa-apa dah. Terus sms kak miah. Nasib baik la kakmiah tak ada apa-apa rancangan. Dia boleh ganti. Satu hari, langsung tak leh berjalan. Buat apa pun tidak. Adik pula nak datang, kesian dia, aku tak leh nak masak. Dia buat sendiri semuanya kat rumah aku.

Babah beli ubat tapi sampai pagi ni masih sakit lagi. Nak cari orang mengurut pun, tak tau kat mana. Esok pergi kerja kalau masih macam ni, terhencut-hencut la aku. Segan juga sebab dengan nak bawa badan yang berat ni pun satu hal. Masa ni baru la teringat, kalau lah aku slim, tak lah jadi macam ni. Bila la nak kurus pun tak tau. Azam bertahun-tahun yang tak jadi.

Aliah minta kebenaran nak tinggal di asrama. OK saja kut sebab kat rumah pun kesian kat dia sebab macam ayam berak kapur saja. Tak happy sebab terkurung. Whatever lah sayang, asalkan pandai jaga diri, jaga maruah keluarga, mama ok saja. Pilih kawan yang baik, jangan silap sebab kawan boleh mengubah diri kita kalau kita tak pandai control diri kita.

Pagi ni pun tak masak apa-apa. Makan bihun yang babah beli tu saja. Cadang nak masak macam-macam untuk adik tapi dah macam ni,nak buat apa. Agaknya betul kata farmacist tu, aku ni mungkin asyik dok dalam aircond saja, sebab tu mudah cramp.Kat rumah kalau aku ada dirumah, setiap masa aku on aircond. Kat office pun memang 24 hours aircond berjalan. Sejuk gila pula tu. Kat rumah takapa, boleh control sendiri tapi kat office, centralised punya.

Banyak benda yang dah lepas nak tulis, tapi tunggulah mood baik dulu. Masa pun banyak nanti.

1 comment:

yantisa said...

Hai kak zetty..ingat yan lagi tak?
boleh tak bagi e-mail akak supaya yan boleh invite ke blog yan..