Friday 9 January 2009

Atas Permintaan

OK yang, mama update ni.

Setelah 9 hari tahun baru 2009 dan selepas berapa hari ya ,maal hijrah dan selepas beberapa hari sayang mama minta mama update blog, sekarang baru mama ada mood nak update.Ok.

Setelah bercuti kerja malam yang panjang, esok aku akan mula semula bekerja malam. Rasa malas juga sebab dah seronok bercuti panjang dari kerja malam. Bulan lepas OT pula masuk awal. Aik, nanti habis cepat la pula. Tak apa, sekurang-kurangnya azam mama tahun lepas nak simpan duit sekian-sekian sebulan dah tercapai. Dah lebih dah dan mama akan teruskan lagi. Kalau banyak nanti, kita pergi Mekah anak beranak sebab mama rasa risau nak tinggalkan anak-anak mama kat rumah ni sendiri. Doakan supaya rezeki mama semakin murah lepas ni. Jadi mama cuba simpan sebanyak yang boleh, mengikut pendapatan mama. Mama simpan untuk semua orang dalam rumah kita.

Dah seminggu ni agak sebok. Nasib baik ada budak-budak terainees tolong kerja aku dan tadi baru ada peluang nak ajar mereka secara betul. Tapi aku memang pantang sungguh kalau tak mengikut masa ni. Janji pukul 3 petang, kelamkabut aku sampai sebelum 2.45 petang tapi aku tunggu sampai pukul 3.15 petang , mereka baru masuk. hangin betul aku dengan sikap macam ni. Aku memang sangat pantang kalau orang tak menepati masa tanpa alasan kukuh. Maunya aku jegil biji mata dan sorang-sorang aku telan budak-budak ni. Tapi aku cepat pula sejuk. Ini memang kelemahan aku, lemah sangat-sangat nak menangani kemarahan ni. Tiap-tiap hari berazam tapi bila ada saja sebab yang menimbulkan kemarahan, segala azam aku lebur. Laju saja aku naik hangin. Tapi tak dinafikan hati aku lembut tapi bila aku marah semua orang takut.

Petang, balik kerja pergi carrefour dengan babah, beli barang dapur sikit. Aliah pula suka minum susu HL, jadi aku juga sebenarnya beli susu tu sebab stock kat rumah dah tinggal sikit. Tapi betul ke carrefour tu yahudi punya?

Singgah makan laksa kat foodcourt dia. Pedas hingga keluar hingus. aku paling lemah dengan pedas ni, susah tekak nak terima. Kata orang makan pedas boleh kurangkan terkena selsema, betul ke sebab aku memang selalu selsema, senang sangat terkena jangkitan.

OK lah, satgi nanti nak pi buat kek coklat untuk Seha. Lama dah tak jumpa Seha dengan anak-anak dia. Teringat pula kat budak-budak tu.

1 comment:

hanieliza said...

Salam..
kakliza rasa mungkin betui kot K4 tu yahudi..
so sebaiknya cari kedai Islam jer..lebihan harga pun mungkin taklah banyak sangat dibandingkan kepuasan membeli barang kat kedai Islam...
just 2 cent...