Wednesday 10 September 2008

Ramadan ke9

Kerja macam biasa. seronok minggu ni sebab tak ada kerja malam. Sabtu nanti baru ada. Adik bagitau dia akan datang Jumaat nanti. Seronok juga tapi aku tak boleh ambil cuti sewenangnya kerana cuti aku tinggal 7 hari saja lagi.



Tak jadi pergi meeting hari ni sebab tiada sesiapa nak ganti FNAC aku. Suka juga. Pagi, klinik lembap saja. Cuma ada 7 orang pesakit. Petang, baru ramai sangat. Dah takut terlajak dari pukul 5, kelamkabut aku nanti. Nasib baik walaupun ramai, siap on time sebab dr. Suzan buat FNAc memang best. Cepat dan tepat.



Balik, kelamkabut masak sebab babah akan balik makan dan pergi kerja semula. Masak ikan terubuk goreng, taugeh goreng ikan masin, kerabu jantung pisang dengan kerang,ayam goreng untuk anak-anak dan sambal kicap untuk cecah dengan ikan goreng.



Hampir berbuka, babah called bagitau kereta tak boleh start la pulak. ala, tak seronoknya babah tak boleh berbuka bersama. Kami makan dahulu dan masa berbuka babah bagi tau dia makan nasi goreng paprik kat kedai.



Pukul 9 malam babah called lagi minta ambil dia pukul 11. Minyak kereta pula tak ada tapi tawakkal sajalah dengan harapan dapat juga sampai ke patrol station. Alhamdulillah, sampai, isi minyak dan terus ambik babah di NBCT.



Balik singgah kat Sha vistana, makan roti bakar dan minum kopi. Saja sesekali hilangkan ketagihan minum di kedai sebab dah lama tak makan di kedai. he he he

No comments: