Sunday 7 September 2008

Masih cerita Ramadan

Ramadan ketiga



Aku dah tak tahan lagi dengan kaki ni. Tak boleh jalan dah. Cramp teruk. Nak ke klinik pun tak boleh jalan lagi. Aku tunggu saja babah balik lepas dia ada meeting pagi ni untuk bawa aku ke klinik.



Sampai klinik ada 3 orang makcik yang juga nak jumpa doktor. Salah sorang makcik tu sakit lutut. Dia jalan sebijik macam aku jalan. Babah dah gelakkan aku sebab makcik tu jalan macam tu memang patutla sebab dia dah berumur sedangkan aku yang masih pangkat anak kat makcik tu pun jalan serupa dia. Apa nak buat, memang aku sakit. Tak kisah lah, nak gelak pun gelak lah



Balik rehat sekejab tapi masak tetap masak. Hari ni pun aku dah blur apa yang aku masak hari tu. Aku tak sempat nak catit dan tak seronok buat kerja sebab sakit. Doktor bagi ubat urat dengan ubat tahan sakit tapi kata dia kalau sekali aku makan dah tak sakit lagi, aku tak payah makan lagi.



Lepas saja makan nasi, aku terus telan ubat tu dan akhirnya masa sahur kaki aku dah ok sikit. Dah boleh jalan dah. Maka dengan bangganya aku pun tak ambik ubat dah.



Pagi masa turun dari kereta baru aku sedar yang sebenarnya kaki aku masih sakit sebab aku tak boleh luruskan kaki. Berjalan dengan membengkokkan kaki memang sungguh tak selesa tapi aku terpaksa juga berjalan seolah-olah tiada apa yang berlaku. Aku kuat dan sihat walaupun hakikatnya bukan begitu.

Kerja berjalan macam biasa. Sehingga 5 petang aku masih mampu bertahan dan balik masih memasak lagi. Biasa la aku.

No comments: