Saturday 2 August 2008

Kerja malam lagi

Ya Allah, malam tadi teruk sungguh, antara malam-malam yang teruk. Macam nak jatuh dan dah tak malu dah kat doktor yang dok ulang alik masuk lab. Aku betul-betul rasa teruk sangat. Malam yang paling teruk. AE dah macam OPD. Pesakit berduyun-duyun dan semuanya diorder lab test. Sebab tu ramai sangat nak datang HSJ ni. Doktornya baik sungguh.

Sekejab lelapkan mata, telefon berdering, doktor ketuk pintu, test tertulis URGENT. Aduh, kalau kena macam ni selalu, boleh pengsan kat lab. Masalahnya, aku tak boleh tidur siang walau macam mana teruk pun kerja malam. Doktor tu kata, siangnya aku boleh tidur. Geram sebab dia tak tau condition aku. Aku minta ubat tidur kat dia tau pula tak nak dibagi kat aku.

Balik rumah, inilah hasilnya. Tak tidur pun. Tunggu malam nanti lah. Esok kerja malam lagi. Dah aku kerja macam tu, apa nak buat.

No comments: