Saturday 23 February 2008

Tak sunyi

Adik datang semalam tapi dah balik sebab Asna tak nak tinggal lama. Maklumlah, kat rumah aku bukannya macam penempatan rumah mak dia. Tinggal dalam pagar, tak berdunia dengan orang bagi budak-budak kecik amat merimaskan. Aku pun lupa nak bagitau mak dia supaya bawa dia keluar dihalaman rumah walaupun laman rumah tak seluas mana sekurang-kurangnya dia masih rasa bebas. Tapi pagar pula tinggi sedangkan rumah dia pagar pun tak ada dan jiran-jiran ramai dan dia bebas keluar masuk rumah.

Tengahari tadi masak daging masak hitam. Sebiji rasa macam mamak punya. Wah,bangga aku sebab dah lama nak masak daging ni tapi malas. Hari ni baru jadi. Semua kata sedap. Dua tiga kali bawa keluar cheese nak buat cheese cake tapi malas punya pasal, bawa masuk peti ais semula. Ingatkan adik tak nak balik lagi. Aku pun sebenarnya nak buat untuk dia.

Call babah tapi babah ada bengkel sampai malam. Tunggu juga dia call aku balik tapi tak ada pun. Pukul 3 pagi aku terjaga dan terus mengadap PC ni. Tak tau apa sebenarnya yang aku fikirkan tapi fikiran aku sarat dengan isi. Bila fikir balik apa yang aku fikirkan aku sendiri pun tak tau. He he he...

No comments: