Tuesday 29 January 2008

Tak sangka

Pagi, aku selesaikan kerja aku dulu baru pergi ganti Wong. Masa masuk dalam lab, Hj ada bagitau aku en. Nordin kritikal. Cuma ada harapan 20% saja. Macam tak percaya. Belum lama Hj cakap, ada kawan bagi tau , dia dah kembali kerahmatullah. Selesai kerja aku, terus naik ke CCU. Tak tau aku yang dia ni sakit tapi kak Miah kata dah lama dah dia sakit. Macam terkejut pun ada. Tapi aku tak lah rapat sangat dengan dia, kenal macam tu saja, kawan setugas. Semalam genap sebulan dia pencen wajib.

Yang meninggal selesai sudah hidupnya di dunia tapi yang hidup kena teruskan hidup dia. So, tengahari aku ingat nak balik tengok Aliah tapi Aliah balik pukul 1.40petang pulak. Tak sempat nak cakap dengan dia pun. Aku ambik keputusan tak balik. Dia called aku bagitau lapar tapi silapnya dia dah bagi tau Seha, dia dah makan kat cafe sekolah dia. Aku kata, jangan menyusahkan makcik Seha, makan siap-siap tapi hari ni dia tak sempat makan, takut tak sempat pergi mengaji. Aku kata sabar sebab pukul 5 petang aku balik dan bawa dia pergi makan.

Masa perjalanan balik, aku beli coklat dan jus manggo untuk dia. Bekal perut kosong. Tapi masa dia keluar dari rumah Seha, dia tak tahan, dah makan mi. Tak lapar lagi dah.

Balik rumah, Eman pula tak sihat. Masak sup dan buat ayam kicap untuk makan malam. Tapi malam tadi mengantuk awal lah pulak. Terus tidur entah pukul berapa. Sebab tu sekarang ada masa baru update blog aku ni. Dah ngantuk balik semula. Tidur dululah sekejab sementara nak bangun buat sarapan.

No comments: