Sunday 27 January 2008

Sepagi di rumah

Pagi-pagi tadi dah buat cream puff tapi macam lembik sangat lah pulak. Mungkin sebab terlebih telur. Tengok resepi, 6 biji telur tapi mungkin telur tu besar sikit dari tuan punya resepi. Walau macam mana pun, ianya menjadi juga.

Pagi-pagi juga dah mula berleter kat abang. Dia yang paling akhir keluar dari rumah,pinggan sebiji lepas breakfast pun tak boleh nak cuci, alasannya tak sempat. Masuk kerja pukul 9.40 pagi, bangun awal pagi, kenapa boleh tak sempat cuma nak cuci pinggan sebiji. Tak pandai urus masa.Aku cakap, kalau mama ni macam abang, semua tak boleh makan. Mama kerja, boleh siapkan breakfast, dinner dan apa saja yang abang nak makan selain nasi. Kenapa pinggan sebiji abang tak boleh cuci. Lepas tu untuk selamatkan keadaan kerana aku tau dia boring dengar aku berleter pagi-pagi, aku pun koner cakap benda lain. Aku harap besok dia akan berubah.

Keluar bawa Eman dan kakak makan kat luar.Mereka nak makan mi hot plate kat carrefour.Pagi ni parking ok saja tapi bila masuk dalam, carrefour dok buat renovation. Pintu masuk dah berubah tempat dan tukar lagi tempat letak barang. Aku beli barang-barang dapur dan lain2 barang. Aliah , Eman dan babah pergi makan dulu. Masa nak bayar barang, punyalah ramai umat.

Balik agak kelamkabut sebab Yazid janji nak datang pukul 5.30petang. Goreng bihun dan belum sempat habis, mereka dah sampai. Auni dah boleh jalan sikit-sikit dah. Mereka pun dah biasa dengan babah jadi tak ada masalah segan atau apalah sebab babah yang sambut mereka.

Malam ni ada anugerah JUara Lagu. So, babai, aku nak tengok sekejab. Besok, insyaAllah adamasa boleh sambung lagi. Fuhhh.... lega, dah beberapa hari boleh update blog ni...

No comments: