Friday 25 January 2008

Tak sabar

Hari ni balik sedikit awal sebab aku lunch call. Tengahari ni, kerja tak la banyak sangat. Cepat saja masa berlalu.

Keluar dah dekat pukul 3 petang. Dalam perjalanan balik, aku mulanya diekori oleh lori INDAHwater di bawah ni. Kebetulan jalan lapang sebelah aku dan kereta aku berpelekat P ( sebenarnya anak punya P) maka diapun mula pasang lampu tinggi nak potong tapi tak boleh potong sebab jalan sebelah lagi, kenderaan tak putus. Sampai satu ketika, bila jalan sebelah kosong, dia terus potong sedangkan didepan aku ada sebiji lori pasir. Tapi malangnya sampai akhir ke traffic light, dia masih tak boleh potong lori tersebut.



Bila saja lepas dari traffic light tu, lori pasir membelok ke kanan dan dia terus kedepan seperti aku juga, tapi dia dah potong kereta kecik aku. Takut aku tengok caranya memandu. Semua kereta, semua lori dia nak potong. Aku pun tak tau apa yang dikejar. Selalunya dalam keadaan macam tu, suami aku selalu mengatakan, pemandu dia terdesak nak buang air besar tapi aku tak rasa macam tu sebab memang cara dia memandu amat bahaya untuk orang lain.Dia tak peduli orang-orang yang berjalan kaki dikaki lima jalan. Ada saja ruang, dia potong. Adanya orang-orang macam ni lah yang membahayakn pengguna jalanraya yang lain.

Malam ni kerja malam lagi. Ada dua kali lagi sebelum masuk bulan baru. Bulan depan ada lagi 5 kali. Setiapbulan tak pernah habis dengan on call. Kadang-kadang bosan juga tapi kerana tak cukup orang terpaksa la buat juga. Harap malam ni memberikan suasana yang cukup baik sebab kadang-kadang sampai tak boleh nak letak badan sekejab pun. Lama dah kami takpunya masa terluang bila on call sebab sample banyak sangat. 2 pages untuk satu malam, memang banyak untuk kami. Kerja pula sorang-sorang. Harap bagus semuanya malam nanti. Amin.

No comments: