Thursday 19 August 2010

Semalam



Setiap petang sejak aku MC ni beginilah gayanya. Masak tetap masak. Nasib baik sekarang babah sedang bercuti. Banyak pertolongan yang dihulurkan untuk memudahkan kerja-kerja kat rumah ni. Kalau aku sorang, mungkin boleh masak tapi ambik masa sikit sebab pergerakan masih terhad. Lagipun makan beramai-ramai ni, sedap saja walaupun sorang ahli keluarga tiada. Huhu...sayang mama makan apa ya hari ni. Tengok ni mama masak. Tapi tak apa, nanti yang balik, mama masak apa yang nak dimakan ya.

Semalam memang happening betul. Masing-masing makan dengan bersungguh-sungguh. Ada ikan goreng sumbat cili dan kari udang, cukup dan memadai untuk menyebabkan masing-masing mengeliat nak pergi tarawih tapi Alhamdulillah pergi juga. Tambah lagi dengan cekodok pisang. wah, best sungguh.

Sebagai emak, setiap hari selain dari benda lain yang difikirkan menu juga sentiasa dalam fikiran. Hari ni nak masak apa, belum habis hari ni dah fikir pula untuk esok. Ahli keluarga pula selera tak sama. Orang ni suka itu, orang tu suka ini. Semua nak kena fikir. InsyaAllah, selagi Allah berikan tenaga, boleh bergerak dan berfikir, tetap akan ditunaikan kewajiban untuk keluarga.

No comments: