Thursday 26 August 2010

Hari ke 15



Hari ni betul-betul blur, dok terfikir nak masak apa. Tanya anak-anak, sorang pun tak bagi jawaban. Akhirnya aku bulatkan hati nak buat kari ayam. Kari ayam ni boleh juga cecah dengan roti jala dan kononnya nak buat roti jala la. Punyala pulun nganga tengok TV sampai pukul 6 lebih, dengan lauk pun tak masak lagi, kelam kabut juga, akhirnya aku teringat CMG punya resepi guna pastri puff. Pastri puff aku tu dah lama dok dalam freezer.

Aku bawa keluar dan lepas tu fikir pula nak letak inti apa.Letak inti karipap saja la sebab hari tu dah minta tolong kakak aku buat inti karipap. Senang saja sebab kulit dengan inti tak payah buat dah. Tinggal nak letak, kemudian bakar. Selesai satu masalah kuih dan kalau makan ni garenti tak makan nasi sebab besar juga pastri puff tu.

Kari juga aku dah buat dan sahur nanti berkira-kira nak buat roti jala. Harap berjaya rancangan aku nanti. Kena bangun awal sikit ni.

No comments: