Thursday 10 June 2010

Alhamdulillah

Hari ni semuanya dah selesai. Pagi-pagi tadi keluar rumah dalam pukul 7.15 pagi, sampai KK b'worth dalam pukul 7.45 pagi. Ambik nombor giliran. 17. Masa tu belum lagi pukul 8 pagi dah nombor 17. Tunggu sekejab untuk pendaftaran dan nak isi borang untuk XRay. Cari tempat nak tulis tak ada, kami masuk lab. Terjumpa Nasrah salah sorang pelatih yang dibawah aku dulu. Dia ambik alih semua. Semua dia buat. Dia bawa Aliah kesemua tempat hingga akhirnya berjumpa doktor. Lega. Pukul 9 pagi selesai semuanya. Alhamdulillah sebab terjumpa dengan dia. Masih ada lagi insan yang baik pekerti, menghormati aku sebagai bekas mentornya dulu. Terimakasih banyak Nasrah sebab kalau tidak kak yati terpaksa tunggu sampai tengahari.Sebagai seorang yang bukan dilahirkan sebagai pendesak, aku tunggu dan reda saja dengan apa keadaan sekalipun.

Singgah dulu Bank Islam buka akaun untuk pinjaman PTPTN nanti. Lupa pula letak tiket parking. Dah kena saman. Hampeh betul. Mesti hari ni ada yang tak kena yang aku buat. Potong trip orang lain ke? Kena bayar RM30. Tapi terlupa la pula, terus buat kerja lain. Esok nak minta abang tolong bayar sekejap.

Singgah kedai kasut dan beli kasut kulit serta slipar untuk dia. Jalan lagi sambil called babah bagitau kami nak cari cadar dengan beg pula. Babah syorkan kami pergi Kedai Wahab. Jadi kami gerak terus ke Kepala Batas dan singgah kat kedai tersebut. Kedai Wahab ni cuma mak dan bapa saja yang tak ada untuk persekolahan. Cari lah apa pun tentang sekolah yang tempat lain tak ada, kedai ni InsyaAllah akan ada. Betul la. Disini kami jumpa cadar biru dan beg yang Aliah maukan. Selesai dah semua perkara sebelum kami mula bercuti panjang minggu depan dan sebelum Aliah sambung belajar.Babah balik nanti tak perlu dah nak tergesa-gesa buat itu ini sebab semuanya dah selesai. Cuma perlu bagi balik duit aku saja. hahahah...resit semua simpan tau untuk claim.

Sebelum balik rumah, singgah KFC, beli meal untuk abang dan Aiman. Terus balik rumah dan rasa lega sebab semua dah selesai. Aku ulang lagi sekali rasa kelegaan itu dengan perkataan, semua dah selesai untuk Aliah.Fuhhh..Selagi belum selesai selagi itu fikiran aku tak tenang.

Sekian terimakasih.

No comments: