Friday 8 January 2010

Phisioteraphy dan Occuputional theraphy

Jari aku yang jatuh hari tu masih belum hilang sakit dan bengkak. selepas aku pergi jumpa pakar ortho hari tu, dia kata, jari aku masih belum elok. Jadi dia refer aku kat fisioterapi dan occupitional theraphy. Aku terpaksa lalui rutin latihan yang dah ditetapkan. Aku pun tak tau kenapa susah sangat jari ni nak hilang bengkak.


Anatara latihan yang terpaksa aku lalui ialah latihan untuk menguatkan semula jari kelingking aku tu.



Ini ialah latihan kat Occupitional theraphy.
Oleh sebab semalam aku tak tau yang nama aku ada juga untuk latihan kat fisio, maka aku tak pi. Pagi ni baru aku pi. Sebok budak-budak tu tanya buat apa aku ambik gambar. Nak masuk dalam blog la. aku bagitau depa kalau dok tengok ada orang tu yang tu ambik gambar, yang niambik gambar, mesti dia ada blog atau FB. He he he ...


Tangan aku dicelup lilin yang berdarjah 42'C-52'C
Ini dia budak-budak trainees yang baik hati tu. Jumpa lagi minggu depan ya.

Aku lupa la nak tanya budak ni nama apa. Tapi terimakasih la atas kesudian anda dengan lemahlembutnya mengurut jari makcik. Sakit sangat time dia tekan tu. Tapi control cun punya pasai, relax la. Amboi, makcik, tak nak tunjuk kata sakit.
Ni masih lagi dengan plastisin tapi kat sini keras sikit dari kat OT tu.

Salah satu latihan lagi untuk kuatkan jari. Jari lain ok la tapi bila kena tang jari kelingking, tak rapat aku tekan. InsyaAllah, selepas aku nanti buat latihan juga kat rumah, dia akan jadi biasa. Sekarang pun jari kelingking aku dah boleh genggam rapat dah.

No comments: