Sunday 16 August 2009

sesawang atau sawang?

Hari ni praktikkan buat cuppies yang belajar dengan ana hari tu. Tak apalah,aku start dengan cuppies bodo-bodo dulu, kalau buat selalu tentu pandai juga nanti. Janji kek aku menjadi dan frosting pun ada rasa.
Ni bunga cuppies aku yang entah apa-apa. Ni nak bagi kat Nik makan esok. Boleh ya nik habiskan untuk kak yati ye?
Ini ialah PA yang setia. ready everyday. Dah jadi Nigela Lawson sampai aku suruh pi ikat rambut sikit lepas tu.

Ni pula masa pi belajar buat cuppies kat rumah Ana hari tu.

Sifu cupcake, Ana sedang menunjuk cara buat bunga cuppies. Padaku kek bukan masalah tapi untuk frosting tu aku kena belajar sebab aku memang tak pandai langsung dan tak pernah pun buat benda ni.

Dah lama rasanya tanpa update sebab sekarang aku seronok kat FB. Macam-macam benda berlaku. Kerja Sabtu Ahad tanpa selang seminggu pun. Nak cuti, cuti cuma tinggal beberapa hari sebelum masuk tahun baru dan lagi terpaksa simpan cuti untuk hujung tahun sebelum bercuti panjang. Hasrat hati nak jalan jauh sikit tapi dengan keadaan H1N1 ni tak tau lah bagaimana nanti.
Kami betul-betul sebok dengan H1N1 ni. Kerja betul-betul halal sebab kadang-kadang nak letak kepala sekejab waktu kerja malam pun tak sempat. Bila masuk spital tu barulah nampak betapa kritikalnya H1N1 ni sedangkan kalau jalan kat pasaraya semua orang macam relak saja dan tak ada apa-apa yang berlaku.
Sesungguhnya apa yang berlaku adalah sebenarnya untuk menguji kita. Terima saja tanpa sebarang rungutan kerana mungkin ianya sebagai amaran, sebagai peringatan atau sebagai ujian.

No comments: