Friday 12 September 2008

Ramadan ke11

Pagi-pagi selepas hantar aliah dan along, aku terus ke HSJ dan tunggu babah kat sana. Babah datang ambik da terus ke HPP. Biasa la pagi, jeti sesak tetapi feri berjalan lancar jadi tak lah terpaksa tunggu lama-lama kat situ.

Selepas habis baca RCPA slides tu, aku terus balik dan singgah sekejab kat JUSCO beli perfume yang dah lama habis. Bukan saja perfume, compact powder, sunblock, lipstisk dan mascara(dalam kotak sekali). Habis hampir RM---. Bukannya selalu, 5,6 bulan sekali. Itu pun atas ihsan babah. Thank you babah sebab jadi suami mama yang very supportive.

Balik, singgah HSJ. Selesaikan FNAC slides yang nak dihantar ke HPP. Tak rehat lunch sebab aku dah rehat. Selesai semua, hantar ke HPP. Selesaikan kerja-kerja lain hingga 5 petang. Balik, agak relax sikit sebab memang awal-awal dah plan nak masak apa. Lagipun aku dah solat asar siap-sipa sebelum balik.Tak lah kelamkabut. Boleh masak sampai waktu berbuka pun.

Balik rumah, masak masak lemak telur (Aliah demand), asam pedas ikan terubuk (aku sendiri yang nak makan/, goreng ayam(aiman punya, setiap hari pun goreng ayam) dan lupa pula apa satu lagi yang aku masak.

Seperti biasa babah balik berbuka bersama kami sebelum dia pergi kerja semula. Aliah ditugaskan untuk mengemas setip hari selepas kami makan samada berbuka atau sahur jadi aku kuranglah tugas sedikit selepas itu. Cuma kadang-kadang aku ambil alih tugas bila tengok terlalu banyak yang nak dikemas sebab takut nanti aku sendiri yang tak puas hati pula.



No comments: