Tuesday 13 May 2008

Batuk tak habis

Dah seminggu aku batuk. Aduh, cuti dah 2 hari ambik dan mc 2 hari. Masih lagi batuk kuat. Malam esok kerja malam pulak. Tambah lagi batuk. Sejuk yang amat.

Hari ni depa buat makan tapi aku tak pasti pulak yang hari ni ada. Apa pun aku tak bawa. Pi makan saja.Batuk ada lagi. Hari ni budak2 trainees tu banyak tolong aku. Nasib baik depa ada. Ringan sikit kerja. Pagi-pagi aku mengantuk yang amat. Sakit ke aku atau sebab aku bangun awal? Ya lah, tidur lambat, belum pukul 5 pagi lagi dah bangun. Biasalah, prepare breakfast untuk seisi rumah.

Petang, masa balik, abang tak ada dirumah lagi. Gila pi gim pula budak ni.Tapi TQ anak mama, rumah bersih dan kemas. Dia tau, kalau rumah tak kemas, mesti mama dia tak senang. Aliah pula, adui la budak ni. Cuba la keluar main-main atau kayuh basikal. Baru la cergas sikit.

Nak cerita apa lagi ya?... Aku sebenarnya banyak cerita tapi selalu cakap kat Aliah, mama ni banyak benda nak tulis tapi mama malas. Dulu, masa remaja, aku bercita-cita nak jadi penulis. Tapi tak kesampaian sebab tak ada keinginan kuat untuk berjaya. Aku ingin menulis, aku banyak cerita tapi aku.....malas.

No comments: