Sunday 2 March 2008

Takut

Malam 29/2/08, aku kerja malam.Menghampiri malam, aku semakin takut. Aku mula takut sejak dari lunch call lagi. Balik rumah, tak senang. Hari semakin malam dan akhirnya aku masuk kerja pukul 9 malam. Pegang itu tak kena, ini tak kena hinggakan terasa terketar-ketar.

Hampir 12 tengahmalam, aku ditempat Ramli. kurang sikit rasa takut tapi kerja banyaklah pulak malam tu. Balik ketempat aku hingga kepagi aku tak senang. Pukul 7 pagi lebih baru perasaanku reda sedikit. Semasa menaip ni pun, sisa-sisa perasaan takut aku masih ada. Aku harap ianya perasaan saja. Perasaan,perasaan,perasaan dan perasaan.

Semalam, 1/3/08 balik kampung,hantar ubat ayah dan kopi Radix untuk ayah. Memang ayah sangat suka dengan kopi ni. entah apa yang sedapnya. Mengantuk betul sebab baru lepas kerja malam. Tengok banyak poster parti bergantungan. minggu depan pilihanraya. Harap semuanya berjalan dalam aman.

2/3/08, bangun awal pagi terus buat ciskek untuk kak miah. SMS dia,rupanya masih kat KL. Ok la, aku tak kelamkabut sangat. Pergi pasar pukul 10 pagi. Beli ikan, sayur ,ayam. Balik hantar kat rumah dan pergi pula kampung kastam untuk tengok barang yang masih tinggal. Balik pergi hantar duit kat kak Jah dan ambik lagi RM140 kat dia. Nanti kemudian, bayar.

Balik rumah, rehat sekejab, cadang nak tidur tapi tak tidur pun. Bangun, masak tomyam, goreng ikan dan panaskan sambal udang petai minggu lepas. Abang masih dok gila makan flan dia. Biar sampai dia termuntah sendiri. Selagi dia boleh makan, aku buat saja.

Esok, bermula satu hari baru lagi dibulan 3.Ingatan aku masih pada anak mekna. Kesian budak tu. Aku nak ambik dia dok sini pun tak boleh sebab dengar cerita dia nakal dan aku pula pergi kerja Nanti susah pula budak-budak ni nak tengokkan dia.Bergaduh pula nanti. Itu la, dulu tak fikir panjang, sanggup saja nak terima. Sekarang dah timbul masalah untuk mereka.

No comments: