Sunday 20 January 2008

Macam-macam

Memang hidup aku betul-betul sebok. Baru habis kerja malam lagi. Baru saja Jumaat hari tu kerja malam, hari ni kerja malam lagi. Esok kerja lagi macam biasa.

Malam ni mak dan bapa mertua nak datang rumah. Bermalam kat sini. Bukan apa, semalam aku called merungut depa tak nak datang rumah aku walaupun aku dah duduk bawah. Dulu aku dok rumah atas pun tak nak datang, dah turun bawah pun tak nak datang juga. Jadi mungkin takut aku kecik hati kot, sebab tu mereka datang juga walaupun matlamat utama depa nak ambik abang ipar aku balik dari Mekah. Sebenarnya aku tak kecik hati pun sebab aku faham keadaan.

Aku buat carrot cake tadi sebab aku tau mak mertua aku ni memang suka kek yang ada benda dalam dia. Kebetulan aku ni suka masak dan aku seronok kalau ada orang nak makan masakan aku. Cewah, perasan la tu tambah-tambah lagi kalau orang kata aku masak sedap. Makin kembang la aku. Depa juga nak makan bubur nasi sebab kedua-duanya demam. Alah, no problem, benda kecik saja. Pun aku dok masak juga tu.

Aliah pun satu hal juga. Duduk sini, rumah dekat-dekat, semua dia dengar. Orang kukur nyior, orang mesin nyior dan macam2 yang diadunya kat aku. Dulu walaupun dok rumah kerajaan tingkat-tingkat, tapi tak pernh dengar pun apa orang sebelah menyebelah buat, tu la bila datang duduk sini, dia rasa pelik sikit.

No comments: