Tuesday 29 June 2010

Urus Masa




Mengurus masa bagi orang yang kurang displin macam aku ni satu masalah besar.Setiap pagi aku bangun pukul 5 pagi dan kalau aku nak puasa hari tu, seawal 4.30 pagi aku dah bangun.Siapkan sarapan yang biasanya kalau awal aku masak yang rumit sikit seperti roti jala ke, kari ke, pagi tu juga aku buat kalau malam tu aku tak ada plan apa nak dimasak pagi. Kalau ada plan, memang awal-awal aku dah sediakan dah.

Lepas masak dalam pukul 6 pagi biasanya aku akan mandi dan terus solat subuh sebelum bersiap ketempat kerja. Bertolak dari rumah jam 6.20-6.25 pagi. Masa ni yang selalu aku kelamkabut. Mana taknya,bila saja masuk bilik mandi, lepas hajat kadang-kadang ambil masa yang lama, kadang-kadang sekejab. Ini yang aku tak boleh jangka.

Setiap hari walaupun aku cuba untuk tidak kelamkabut tetapi memang sentiasa kelamkabut. tuhan saja yang tau pagi-pagi aku dah macam lipas kudung. Ada cadangan?

No comments: