Friday 21 May 2010

Jem lagi

Hari ni masa balik, aku masih lagi jalan cepat-cepat ke kereta. Fuh, puas hati aku tengok jalan kat Padang Polo tu clear saja. Alhamdulillah. Jalan memang lancar.

Lepas saja kemuncak jambatan, alahai jem terus hingga ke simpang masuk Seberang Jaya. Ok lagi kalau dapat pemandu yang berhemah. Paling aku sakit hati bila kereta belakang mengekori kita dengan rapat sekali. Maklum la, kenderaan banyak, dia punya rapat sangat dengan kereta kita. Aku takut nanti dia langgar belakang, lagi lah jem. Dah la jalan pun sekejab brek, sekejab brek.

Aku takut juga tak sempat ambil Aiman. Kesian kat dia nanti. Singgah lagi kedai makan hari ni sebab masih ada permintaan dari Aliah untuk beli nasi goreng ladna. Kelamkabut called Aliah sebab macam dah lambat nak ambik Aiman tapi belum sempat aku call Aliah kali kedua, dia dah call aku balik bagitau Aiman dah sampai rumah. Rugi saja ku dok kelamkabut sedangkan budak tu dah sampai rumah dah.

Alhamdulillah, akhirnya aku selamat sampai.

No comments: